Case: Festina

Vi er utroligt stolte over at have lavet webshop for en sej kunde som Festina Ure Danmark, som er den officielle danske distributør af armbåndsure m.m. fra den store schweiziske urdesigner Festina Group.

  • Festina
  • Festina
  • Festina

Sociale medier • Nyhedsbrev • SEO • Webshop

Med et stærkt brand og et stort forhandler netværk i hele Danmark, er Festina en af de store spillere på markedet for mode og sportsure til både herrer og damer. Udover selve urmærket Festina, så forhandler Festina Ure Danmark også urmærkerne Jaguar Ure, Candino og Calypso, som alle er en del af Festina Group, hvoraf sidstnævnte også findes som børneure.

Festina er kendt af næsten alle som storsponsor indenfor cykelsporten, hvor de blandt andet er officiel tidtager til Tour de France og Giro d'italia - noget som også betyder at Festina tilbyder uniikke urkollektioner hvert år.

Opgaven

Indtil vi kom i dialog med dem, havde de "bare" en hjemmeside med et simpelt produktkatalog.  Den fungerede primært som info til forbrugere, hvorefter de henviste til forhandlerne for køb eller yderligere besigtigelse af produkterne. Det betyder at rigtig mange potentielle kunder, blev efterladt til selv at skulle tage næste step.

For at skille webshoppen ud fra et ellers meget konkurrencepræget online marked, valgte vi en tilgang, hvor urene vises enkeltvis og med de mange varianter under hvert produkt, fremfor at man ser det samme ur 10 gange i forskellige farver.

Udfordringene ved at Festina Danmark etablerede webshop, var at alle deres forhandlere kunne gå glip af noget omsætning, fordi de pludselig selv laver salget direkte til forbrugerne og dermed hopper urhandleren over.

Løsningen på dette blev, at vi lavede et setup hvor man som kunde i webshoppen, bliver bedt om at vælge hvilken forhandler man ønsker at have sin service hos, samt evt. ønsker at afhente uret hos. Ved afhentning hos forhandleren er levering gratis og man kan få afkortet kæden med det samme alligevel, samt forhandleren har mulighed for mersalg og at skabe en god relation med kunden som havde de købt i butikken - vi kombinerer altså i mange tilfælde den frihed der er ved at handle online, med den personlighed der er ved at handle i butikken, hvilket er en win-win for alle parter. Endvidere kommer man udover at alle deres forhandlere skal etablere webshop selv, da de også honoreres for salget.

Besøg webshoppen her